از دیدگاه علامه طباطبایی در مورد آیه 55 سوره آل عمران یک نتیجه گیری مهم به دست می آید. از مجموعه مباحث (ترجمه المیزان، ج 3، صص326 الی331) به طور خلاصه می توان گفت او معتقد است مراد از «وَ جَاعِلُ الَّذِینَ اتَّبَعُوکَ فَوْقَ الَّذِینَ کَفَرُواْ إِلىَ یَوْمِ الْقِیَمَةِ» ، تفوق نصاری بر یهود است. می شود هم منظور از « الَّذِینَ اتَّبَعُوکَ » را توسعه داد و گفت: یهود تا قیامت تحت قدرت نصاری و مسلمین (که تبعیت از عیسی می کنند) هستند
ادامه مطلب مقاله «بررسی نقش واژه اولی الامر در تبیین مسئله ولایت»...
ما را در سایت مقاله «بررسی نقش واژه اولی الامر در تبیین مسئله ولایت» دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 139 تاريخ: دوشنبه 13 دی 1395 ساعت: 3:56