با کسانی که به راه پروردگار دعوتمی کنیم: سه روش لازم است:
۱-دعوت با حکمت
۲- دعوت با موعظه حسنه
۳- جدال احسن با دعوت شدگان
اُدْعُ إِلىٰ سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَ اَلْمَوْعِظَةِ اَلْحَسَنَةِ وَ جٰادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ(نحل125)
چرا در دعوت سخن از سه روش است؟
چرا موعظه برخلاف حکمت به صفت حسنه متصف شده است و جدال به صفت احسن؟
چرا جدال با فعل جدا از فعل دعوت بیان شده است؟
چرا خداوند در انتها می گوید: إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ...؟
این آیه برای فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی چگونه باید سرمشق باشد؟
ادامه مطلب مقاله «بررسی نقش واژه اولی الامر در تبیین مسئله ولایت»...
ما را در سایت مقاله «بررسی نقش واژه اولی الامر در تبیین مسئله ولایت» دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 151 تاريخ: دوشنبه 8 ارديبهشت 1399 ساعت: 10:44